miercuri, 19 ianuarie 2011

Carrot cake cu crema de branza


Am avut invitati si week end-ul trecut, "des connaisseurs", deci m-am gandit sa fac ceva bun si in acelasi timp special. Si cum aveam pusa deoparte o reteta de tort (mai atipic, e adevarat), m-am gandit ca a venit vremea sa o pun in aplicare.
Am facut blaturile vineri, iar sambata dimineata am facut crema... de doua ori chiar, deoarece crema de branza s-a dovedit a fi de fapt branza dulce. Oricum a iesit gustos si asa.
Tortul a fost un succes, asa ca vi-l recomand cu drag.
Pentru blat aveti nevoie de: 4 oua, 60 ml ulei si 180 ml unt topit (nu este necesar a se pastra proportia, puteti folosi si numai ulei), 280 gr faina, 400 gr zahar, 2 lingurite praf de copt, o lingura scortisoara, un varf de nucsoara, un varf de cuisoare macinate, o lingurita de sare, 375 gr morcovi rasi, 60 gr stafide si esenta de vanilie. Se amesteca faina, zaharul, mirodeniile, praful de copt si sarea. Se bat ouale cu mixerul (galbenusuri+albusuri) pana ce se albesc si se adauga apoi usor uleiul si untul topit. Se amesteca apoi cu faina si la final se adauga morcovii si stafidele. Se imparte compozitia in doua si se coc cele doua blaturi.


Pentru crema aveti nevoie de: 450 gr crema de branza, 110 gr unt (eu am folosit numai o jumatate din cantitatea de unt, avand in vedere ca nu am avut crema de branza adevarata:( ) si 250 gr zahar pudra. Se amesteca branza cu untul pana ce se obtine o compozitie cremoasa si apoi se adauga zahar pudra pana ce se inmoaie (nu foarte tare, vi-o spun din experienta, ca eu am stricat o tura de crema). Nu e obligatoriu sa folositi tot zaharul pudra.
Cum nu mi-a placu cum arata tortul pe lateral, l-am invelit in putina ciocolata, iar deasupra, pentru efect, am ras un pic de coaja de portocala (a dat foarte bine, avand in vedere portocaliul sugestiv pentru continutul de morcovi).
Acum va las sa treceti la treaba!

2 comentarii:

  1. Ca reprezentant "Le connaisseurs" depun marturie. Tortul a fost grozav. Blatul care contine si morcovul este mortal. Foarte mult mi-a placut consistenta: e un amestec pufos dar totodata consistent, un pic umed si gustos. Lovitura de gratie au dat-o cuisoarele care au fost cireasa de pe tortul asta.
    Crema de branza (normala, am inteles ca din nepriceperea furnizorului ;) ) a fost foarte buna in ciuda faptului ca cica nu a respectat reteta. I-ar portocala rasa deasupra ... la fix. Adica io stiind ca mananc tort cu morcovi as fii crezut ca-s morcovi si la prima inghititura chiar eram curios sa vad ce gust are, insa am fost surprins f. placut cu gustul cojilor de portocala in combinatie cu izul de scortisoara/nucsoara.
    A se adauga in caietul de retete ala principal, mostenit de la mama, care il are de la bunica, in care retetele sunt scrise cu mana foile sunt galbene si doar retele adevarate ajung acolo (mostenire la generatiile urmatoare). Am zis!

    RăspundețiȘtergere
  2. sunt de acord...tortul e bun, foarte bun

    RăspundețiȘtergere