duminică, 25 septembrie 2011

Crumble de fructe


Am gasit zilele trecute o reteta pe site-ul lui Jamie Oliver: "Best ever fruit crumble". Avand in vedere titlul, am zis ca e musai sa o incerc.
Asa ca am luat urmatoarele: 225 gr faina, 90 gr zahar, un varf de sare, 1 lingurita de ghimbir ras, 115 gr unt, pentru aluat si 100 gr zahar, 100 ml apa, 4 pere curatate, taiate in bucati, un mar curatat taiat in bucati, o lingurita de ghimbir ras si sucul si coaja de la o lamaie, pentru umplutura.
Am fiert apa cu zaharul, apoi am adaugat perele si le-am lasat cateva minute. La fianal am adaugat ghimbirul, coaja si zeama de lamaie si le-am lasat sa se raceasca.
Intre timp am pregatit aluatul: am pus toate ingredientele pentru aluat intr-un castron si le-am amestecat (nota bene: cel mai bine se amesteca cu mana in acest caz), obtinand un aluat sfaramicios.
Am pus fructele intr-o forma termorezistenta si le-am acoperit cu aluatul.
L-am lasat la cuptor aproximativ 45 de minute, pana ce a inceput sa sa rumeneasca putin si l-am servit cu smantana dulce pentru frisca.
Nu stiu daca este neaparat cea mai buna reteta pentru crumble. E foarte buna, dar noua ne place si cea cu fulgi de ovaz, care e mai crocanta. Ghimbirul ii da intr-adevar o aroma foarte placuta.
Dar o puteti incerca si compara si voi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu