luni, 5 septembrie 2011

Placinta cu pere Chausson


Se apropie toamna cu pasi repezi si e perioada mea favorita din an... Sfarsit de august, inceput de septembrie, cand soarele straluceste molcom si se grabeste din ce in ce mai tare catre apus. Pentru majoritatea dintre noi insemna in copilarie sfarsitul vacantei, dar si inceputul scolii, cu rechizite noi si revederea colegilor. Acum inseamna sfarsitul concediilor (pentru cine a reusit sa plece anul asta). Noi nu am reusit sa plecam, dar am reusit in schimb sa fac o placinta cu pere tare buna :)))
Ca pentru orice placinta. avem nevoie de doua categorii de ingrediente: pentru aluat si pentru umplutura.


Pentru umplutura avem nevoie de aproximativ 750 gr pere, o lingurita de unt, zahar si scortisoara. Curatam perele, indepartam samburii, le taiem in sferturi si le inabusim in unt cu putin zahar si scortisoara. Eu am adaugat si un zahar vanilat pentru un plus de aroma.
Cat timp lasam sa se racesca perele, facem un aluat de unt din 200 gr faina, 125 gr de unt, 100 ml apa si un varf de sare. Amestecam faina cernuta cu untul taiat bucatele si adaugam apoi apa in care s-a dizolvat sarea. Amestecam repede cu mana fara a insista prea mult si il lasam 20 de minute la frigider sa se intareasca.

Impartim aluatul in jumatate si intindem doua foi, pe care le umplem cu perele. O lasam apoi trei sferturi de ora la cuptor.
E o placinta foarte buna, cu un parfum parca din alte vremuri (e din cartea Sandei Marin).
Nu mai imi ramane decat sa va urez succes si bon appetit!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu