luni, 31 ianuarie 2011

Prajitura cu lamaie a bunicii...


...lui Jamie, evident. Era in plan mai de demult si asteptam o ocazie potrivita pentru a o incerca. Si cum duminica am avut musafiri, am considerat ca momentul potrivit tocmai sosise.
M-am inarmat cu 115 gr unt, 115 gr zahar, 4 oua, 180 gr alune macinate (in reteta originala erau migdale, dar a mers foarte bine si asa), 30 gr seminte de mac, coaja rasa si zeama de la doua lamai, 125 gr faina, un praf de copt.
Am amestecat bine untul cu zaharul, pana ce am obtinut un amestec cremos si am adaugat pe rand ouale (pentru eficacitate va recomand mixerul) si apoi alunele, macul, coaja si zeama de lamaie, faina si praful de copt.
Am pus amestecul in forma de tort unsa si tapetata cu hartie de copt si am lasat-o in cuptorul preincalzit 40-50 de minute.


Intre timp am pregatit siropul din 90 gr zeama de lamaie si 100 gr zahar tos, pe care le-am incalzit pe foc pana ce s-a dizolvat zaharul.
Dupa ce am scos blatul de la cuptor, l-am lasat un pic sa se raceasca, l-am scos din forma si l-am insiropat cat a fost cald inca.


Am pregatit apoi glazura din 225 gr zahar pudra si zeama si coaja rasa de la o lamaie si am imbrcat tortul.
Mie mi-a iesit foarta multa glazura si a mai ramas.
Ca si concluzie, tortul este foarte bun si in acelasi timp usor si rapid de facut. Data viitoare am sa ma pregatesc din timp si am sa-l fac cu migdale (cred ca asocierea acrisor cu amarui il face si mai interesant).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu