duminică, 9 ianuarie 2011

Tarta cu lamaie


Am incercat aceasta reteta pentru prima oara acum cateva luni, inainte ca "Le bistro by Luka" sa existe. Si nu stiu de ce nu am mai facut-o de atunci, desi este una din favoritele noastre. Nu e greu de facut si este foarte gustoasa.
Pentru aluat aveti nevoie de 125 gr unt, 90 gr zahar, un ou si 250 gr faina. Frecati bine untul cu zaharul pana ce se face ca o crema, adaugati oul si apoiputin cate putin faina. Aveti apoi doua posibilitati: fie puneti aluatul la frigider timp de 30 min si apoi il intindeti (cu mana) in tava de tarta unsa cu unt, fie il asezati intai in forma, pe care apoi o lasati la frigider jumatate de ora (eu de obicei aleg a doua varianta).



Odata scoasa tarta de la frigider, se introduce in cuptorul preincalzit si va puteti apuca de crema. Pentru aceasta aveti nevoie de 125 ml suc de lamaie (cam de la 2 lamai mai mari), coaja rasa de la o lamaie, 100 gr zahar, 85 gr unt, 2 oua si 2 galbenusuri. Puneti untul, zaharul, coaja si zeama de lamaie pe foc, pana ce se omogenizeaza. Bateti ouale intr-un castronas si apoi adaugati peste acestea cate putin din continutul cald de pe foc (pentru a nu se coagula apoi albusurile in cratita - eu am patit-o un pic) si apoi turnati-le in cratita. Amestecati pana ce crema se ingroasa si apoi adaugati-o peste blatul de la cuptor. Mai lasati tarta la cuptor cam un sfert de ora.
Noi putem manca o tarta o data, dar de data aceasta am servit-o alaturi de prieteni dragi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu