marți, 7 februarie 2012

Cassoulet


Intotdeauna am asociat Franta cu foamea. Poate pentru ca mancarurile francezilor sunt prea usoare, "trop legeres" pentru gusturile mele si de fiecare data cand am fost in Franta mi-a fost mai mult foame. Totusi, am descoperit de curand ca au si mancaruri "adevarate". Una dintre ele este cassoulet. Reteta este de fapt dupa Jamie Oliver.
Dar daca vreti sa treceti la treaba nu am sa mai pierd vremea si va spun ingredientele de care aveti nevoie: o ceapa rosie si inca jumatate, un praz, 4 feliute de bacon, o conserva de fasole (daca vreti puteti sa fierbeti fasolea boabe si singuri, dar va va lua mult mai mult timp pentru o reteta altfel rapida), suc de rosii, verdeturi (rozmarin, cimbru, dafin), 4 felii de paine alba si 4 sau mai multi carnati (dupa gust :)).
Intai de toate puneti carnatii intr-o tava, stropiti-i cu putin ulei de masline si lasati-i apoi la cuptor. Taiati apoi feliutele de bacon si puneti-le intr-o tigaie cu putin ulei sa se caleasca. Intre timp taiati ceapa si prazul (intai pe lung in jumatate - si veti reusi astfel sa-l spalati mai bine) si adaugati-le in tigaie. Adaugati si ierburile si apoi un pic de apa fierbinte, ceea ce va face ca aroma sa difuzeze mai usor.


Dupa ce legumele s-au inmuiat puteti adauga fasolea si sucul de rosii. Intre timp faramitati painea (daca aveti robot de bucatarie e mai simplu) si amestecati-o cu putin ulei de masline si verdeturi. Pana acum probabil ca s-au rumenit si carnatii pe care ii puteti scoate de la cuptor.
Asa ca puteti presara faramiturile de paine peste amestecul din tigaie, pune deasupra carnatii si sa dati totul la cuptor pentru cateva minute pana ce faramiturile se rumenesc.


Noua ne-a placut la nebunie. Nu stiu daca v-am convins, dar oricum va urez Bon appetit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu