vineri, 7 ianuarie 2011

Apple crumble


Am incercat pentru prima oara aceasta reteta acum aproape doua luni, intr-o seara in care mi-era pofta de ceva dulce si nu aveam prea mult timp la dispozitie. Nici macar nu am considerat-o prajitura. Surpriza cea mai mare a fost cand i-am spus criticului meu gastronomic " am facut ceva cu mere... nu stiu excat ce... se cheama apple crumble..." sau mai bine zis cand mi-a raspuns: "APPLE CRUMBLE!!!", de parca ar fi fost esenta intregii lumi a deserturilor.
De fapt e un desert destul de celebru (deci totusi, mai sunt lucruri de care nu am auzit si se pare ca exista!?). Se pare ca a fost inventata in Anglia, in timpul celui de-al doilea razboi mondial, cand din cauza rationalizarii alimentelor lumea nu avea destul zahar si faina pentru a gati deserturi complicate.


Dar, ca sa va convingeti ca este o reteta relativ simpla, iata cum se face. Aveti nevoie de aproximativ 4 mere (pentru doua portii) pe care le taiati cubulete si le amestecati cu 3-4 linguri de zahar. Le puneti in castroane sau intr-o forma termorezistenta si apoi pregatiti aluatul sau "crumble". pentru acesta aveti nevoie de: o cana de faina, 1/4 cana fulgi de ovaz, 1/2 cana alune/arahide/nuci/fistic taiat marunt, 7 linguri de unt, 85 gr ciocolata taiata bucatele, o lingurita de scortisoara (eu am adaugat si 1/4 lingurita cuisoare macinate) si un varf de sare. Ciocolata este optionala, dar credeti-ma, face diferenta. Se amesteca toate aceste ingrediente, obtinandu-se un aluat neomogen si faramicios, care se pune peste mere. Se lasa apoi la cuptor 45-50 de minute la foc mediu si se consuma cald.
Noua ne place foarte mult si desi am tot mancat in ultimul timp, tot nu ne-am saturat inca (Stiu, sa-mi fie rusine ca abia acum pun reteta pe blog!).

Un comentariu:

  1. In umplutura de mere se poate pune si un pic de zeama de lamaie, scortisoara, nucsoara, poate un zahar vanilat?

    Merge bine ;), pe incercate :).

    Apropo crumbleul din prima poza arata foarte bine.

    RăspundețiȘtergere