sâmbătă, 25 decembrie 2010

Tort mocca cu crema ganache


Intai de toate, incep prin a va ura "Craciun fericit!", cu sanatate, bucurie si liniste alaturi de cei dragi. Profit de faptul ca "Mosul" meu se distreaza citind "Danila Prepeleac" (a dat de cadoul meu de Craciun din clasa a doua) ca sa scriu aceste randuri si sa va povestesc despre tortul meu de Craciun.
Intai de toate am facut blatul: 360 gr faina, 200 gr zahar, 110 gr unt, 3 oua, 50 ml cafea espresso neindulcita, un pliculet de praf de copt si un varf de sare.
Am topit untul pe foc mic si apoi am amestecat galbenusurile cu zahar pana ce s-au transformat intr-o crema spumoasa. Am adaugat untul, sarea, cafeaua, faina si praful de copt (pe care l-am stins cu zeama de lamaie).
Am batut albusurile spuma si le-am amestecat treptat cu compozitia.
Am turnat amestecul intr-0 forma de 20 cm si l-am lasat la foc mediu o ora.


Dupa ce s-a racit l-am scos din forma si m-am apucat sa prepar crema ganache: 200 de grame de ciocolata amaruie cu 200 gr frisca pe bain-marie.
Am taiat tortul in doua si l-am umplut cu crema si apoi l-am imbracat cu restul de crema ramasa.



Azi l-am inaugurat si ne-a placut (v-ati dat cred si singuri seama, ca altfel nu as fi scris despre el). Pentru cei carora nu le plac prajiturile uscate se poate cred si insiropa cu putin rom (personal cred ca i s-ar strica un pic farmecul - crema ganache se intareste la rece si se potriveste foarte bine cu blatul uscat cu gust de cafea).
Am adaugat langa fruct kaki (il am de la mama - de la care probabil am mostenit gustul pentru lucruri mai sofisticate sau inedite :) ) care se asorteaza si coloristic si gustativ.
Va las acum si va urez toate cele bune!


Un comentariu: