luni, 5 iulie 2010

Tarta cu migdale "Chez Panisse"

Am avut parte duminica de un nou episod din seria "weekend-uri cu musafiri". Astfel incat, ca o adevarata gospodina si amfitrioana cum mi-ar placea sa fiu, de luni am inceput sa ma gandesc la ce as putea pregati. Aveam cumparate de ceva vreme niste migdale fulgi. Vazusem pe undeva o reteta de prajitura interesanta, de care insa nu am mai reusit sa dau. Dar am gasit altceva pe site-ul lui David Leibovitz - Tarta cu migdale "Chez Panisse" - si credeti-ma, merita tot efortul!
Asadar, sa trecem la treaba!
Pentru aluat avem nevoie de: 140gr faina, o lingura zahar, 115gr unt taiat bucatele mici, o lingura apa rece, 1/2 lingurita extract de vanilie si 1/8 lingurita extract de migdale.
Pentru umplutura sunt necesare: 250ml smantana grasa, 200gr zahar, 1/8 lingurita sare, 80gr fulgi de migdale, 1/8 lingurita extract de migdale si 2 linguri de amaretto.
In primul rand se face aluatul. Am amestecat faina cu zaharul si apoi am adaugat untul. Am amestecat bine, pana ce untul a devenit de marimea boabelor de orez (cum se mentiona in reteta). Am adaugat apoi apa si esentele de migdale si vanilie si am framantat pana ce aluatul a devenit moale. L-am invelit apoi intr-o folie de plastic si l-am pus in frigider (unde se lasa pana ce se raceste bine).


L-am scos dupa vreo 2 ore si l-am intins in forma de tarta (odata ce a ajuns la temperatura camerei), dupa care l-am pus din nou in frigider.


Dupa ce s-a racit din nou, l-am scos si l-am pus la cuptor.L-am scos dupa vreo 20 min si, dupa cum am fost avertizata in reteta, a trebuit sa carpesc cateva gauri care s-au format intre timp si marginile cu ceva aluat pus deoparte.
Cat timp aluatul a stat la cuptor, am pregatit umplutura. Am pus intr-o cratita (se poate si intr-o tigaie, dar trebuie sa fie mai inalta, deoarece smantana face spuma cand fierbe) smantana, zaharul si sarea si le-am lasat pana ce au inceput sa fiarba si au facut spuma. Am adaugat apoi migdalele, esenta de migdale si lichiorul, amestecand bine.
Am turnat umplutura peste aluat si am pus tava la cuptor, lasand-o 30 min pana ce a inceput sa se caramelizeze. Cam la 5-10 min am scos tarta, spargand usor crusta de la suprafata cu marginea unei linguri (confera tartei un aspect mai frumos la final).





Pot spune ca a fost cea mai de succes reteta de pana acum. Am servit-o cu inghetata de ciocolata alaturi.
Nu pot decat sa va urez "Bon appetit!".









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu