luni, 1 noiembrie 2010

Zaletti


O.K.! M-am intors! Si nu cu mana goala, ci cu biscuiti venetieni - Zaletti. Planuiam de ceva timp sa incerc reteta asta si abia am asteptat sa scap de examen ca sa o prepar.
Pentru aluat avem nevoie de: 155 gr. unt, 120 gr. zahar, 2 oua, 1/2 lingurita esenta de vanilie, 210 gr. faina, 140 gr. malai, 2 lingurite praf de copt si 3/4 lingurita sare. Se mai adauga 90 gr. stafide sau alte fructe uscate (eu am ales stafide si curmale).


Se freaca untul cu zaharul si apoi se adauga ouale. Separat se amesteca faina cu malaiul, praful de copt si sarea si apoi se adauga la amestecul anterior. Se obtine un aluat care se lasa la frigider o ora (e un pas important, altfel fiind greu de dat forma fursecurilor). Dupa aceea se scoate, se imparte in doua si se formeaza rulouri din care se taie felii care se pun in tava (nu e necesara o grija deosebita pentru forma, caci oricum la caldura aluatul ia forma aproximativ rotunda).

Eu am avut un malai nu atat de marunt, dar oricum, au iesit foarte bune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu